Długa praca przy komputerze

Wszyscy wiemy, że długie siedzenie przy komputerze może prowadzić do pogorszenia wzroku, wad postawy, zawrotów głowy, a nawet objawów padaczki. Oto kilka porad jak mądrze korzystać z komputera, żeby uniknąć tych nieprzyjemności. Po pierwsze bardzo ważne jest ustawienie monitora. Powinien on stać pod takim kontem by nie odbijało się w nim światło słoneczne ani sztuczne. Nawet, jeżeli korzystamy z monitora LCD trzeba pamiętać żeby nie oślepiało nas źródło światła silniejszego niż monitor – dlatego nie powinno się stawiać sprzętu komputerowego tuż przy oknie. Monitor powinien znajdować się poniżej poziomu naszych oczu. Trzeba też pamiętać o tym, by co jakiś czas spoglądać w inną stronę i wykonać kilka prostych ćwiczeń – jak zataczanie „ósemek” oczami. Kolejna sprawa to wygoda całego ciała. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pracujemy wiele godzin przed komputerem. Pamiętajmy by mniej więcej co godzinę wstawać od monitora i poruszać się trochę – np. zaparzyć sobie kawy, ale lepiej jest wykonać kilka ćwiczeń na rozruszanie mięśni i stawów. Wybierając siedzenie do naszego komputera nie zapominajmy o wygodnym oparciu dla pleców i rąk. Nasze ciało nie jest przystosowane do długiego przebywania w pozycji siedzącej.