Film korporacyjny – jak wygląda jego produkcja?

Działalność danej firmy można w bardzo łatwy sposób przedstawić poprzez film korporacyjny. Jest on bowiem idealną reklamą dla instytucji i przedsiębiorstw. Taki film zawiera takie elementy jak np. historia firmy, jej działalność oraz sukcesy, oferowane usługi bądź produkty, realizowane projekty. Film może być zaprezentowany poprzez połączenie wielu technik: animacji, fotografii, dźwięku, lektora czy filmu. Działania te mają na celu świadome budowanie wizerunku firmy, dotarcie do potencjalnych klientów oraz zwiększenie swojego potencjału na rynku. Profesjonalną produkcją takich filmów korporacyjnych zajmuje się już dość duża liczba firm, ze względu na coraz większą popularność tego typu reklamy.
Wyprodukowanie takiego filmu to cały proces, który składa się z poszczególnych etapów. Najważniejsze zadania przy tworzeniu takiego filmu to przede wszystkim:
– zapoznanie się z profilem odbiorców jaki powinien mieć film;
– znalezienie najważniejszych cech firmy, jej celów jakie chce osiągnąć;
– stworzenie odpowiedniego scenariusza skonsultowanego oczywiście z klientem;
– stworzenie storyboard;
– zorganizowanie planu filmowego;
– montaż i postprodukcja filmu korporacyjnego, w czasie którego dodawane są takie elementy jak lektor, muzyka, napisy czy też efekty dźwiękowe.
Filmy korporacyjne mogą być również wykorzystywane wewnątrz danej instytucji bądź przedsiębiorstwa. Udostępnia się je pracownikom głównie w celach motywacyjnych. Często zamieszczane są one również na portalach społecznościowych firmy.