Spojrzenie od strony klienta

Spojrzenie eksperta, a spojrzenie klienta, to dwie różne strony medalu, co jest mocno zrozumiałe, ponieważ każdy w czym innym się specjalizuje, a co za tym idzie, w zdecydowanej większości przypadków klient, nie ma większego pojęcia o usłudze, której zakupu ma zamiar dokonać.Pozycjonowanie i ogólna otoczka seo to także wiele tego typu sytuacji. Przede wszystkim klient chce zapłacić jak najmniej, a z tym wiąże się zagadnienie, iż należy ciąć wykonywaną pracę. Dodatkowo klient chce mieć wszystko na już, a niestety cierpliwość i systematyczność w temacie pozycjonowanie, to efekty, które dadzą plony po pewnym czasie. Te główne elementy związane z seo, to prawdziwa zmora pozycjonerów. Nie można oczywiście winić prostych klientów, którzy nie kojarzą podstawowych systemów działania witryn internetowych, a więc i nie mają szans na zrozumienie mechanizmów działających w zakresie pozycjonowania. Z niewiedzy tworzy się wiele problemów i bywają niestety bardzo liczne przypadki, kiedy wykonawca przed podpisaniem umowy wykłada zasady postępowania w zagadnieniu seo, dodatkowo bardziej omawia tematy z zakresu optymalizacja stron jak i pozycjonowanie stron pod względem semantycznym i merytorycznym, jednak klienci potrafią po tygodniu wydzwaniać, iż nie widzą żadnego efektu pracy. Jest to fakt bardzo smutny, jednak jak najbardziej prawdziwy i częsty.Inne zagadnienie to fakt, iż pozycjonowanie musi przebiegać równolegle do innych poczynań, co najlepiej pokazać na przykładzie zakresu optymalizacja stron internetowych. W tego rodzaju pracy musimy posiadać fizyczny dostęp do serwera na którym hostowany jest serwis, lub posiadać kontakt z kompetentną osobą, która będzie wprowadzała wskazane przez nas poprawki lub nawet wdrażała całkiem nowe rozwiązania.Dodatkowym zagadnieniem, z jakim w omawianym temacie boryka się pozycjoner, jest fakt, iż dla klientów miejsce w rankingu wyszukiwarek jest nie środkiem, a celem. Jest to związane z wieloma mitami jak i ogólną niewiedzą opartą o kilka zasłyszanych zagadnień, które nie oddają nawet w minimalnej wielkości celowości tak złożonego zakresu jakim jest seo. Pamiętajmy, że pozycja w rankingu wyszukiwarek to środek, który ma zapewnić jak najlepszy poziom wyszukiwalności naszych treści, a nie jest celem samym w sobie. Identycznie sprawy się mają w zakresie doboru pozycjonowanych słów kluczowych, ponieważ dla szefów firm wydają się najważniejsze te, które są związane z nazwą firmy, a zwłaszcza w momencie, kiedy nazwa nie jest związana w żaden sposób ze specyfiką zakładu czy firmy, wiadome jest, iż jest to bardzo mało celowe.