Tworzenie gier

Kto z nas nie marzył o tworzeniu własnej gry komputerowej? Okazuje się, że prostą grę można stworzyć nie będąc programistą. Wystarczy inteligencja, trochę rozeznania w temacie i przede wszystkim program do tworzenia gier. W tej chwili jest na rynku co najmniej kilka programów tego typu. Większość opiera się na podobnej zasadzie – przerabia język programowania na język obrazków. Programy takie jak GameMaker, Fucsion Developer itp. można znaleźć w każdym niemal serwisie proponującym oprogramowanie. Część z nich jest darmowa, na licencji freeware, część to wersje demonstracyjne, albo niepełne, nie posiadające pewnych zaawansowanych funkcji. Jednak dla początkujących amatorów tworzenia gier w zupełności się nadadzą. Ogólne terminy, jakie trzeba znać wizualnym programowaniu gier to: Scena – jest to miejsce (czasami na ekranie widać tylko jego część), w którym umieszczamy postacie i planujemy akcje. Sprite – każdy element graficzny, który będzie widoczny na ekranie podczas gry. Sprite w skompilowanej już grze może być postacią, potworkiem albo przedmiotem do zdobycia. Obiekt – interaktywny element gry. Obiektowi będziemy przypisywać różne funkcje i właściwości, które pozwolą nam stworzyć ciekawą fabułę gry.